Jdi na obsah Jdi na menu
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz

TEARS OF RAIN: Angels,Promo CD 2006 - Recenze

15. 7. 2008

Gothic-doom metalová kapela Tears of Rain (dáleToR) pochází z Českých Budějovic, Jihočeského města známého produkcí lahodného pivního moku  značky Budweiser. Byla založena v r.2006 a pěti skladbové promo CD Angels natočené ve studiu Hellsound je jejím prvním demosnímkem.

Hned v úvodu musím říci, že velice povedeným. Když si tohle CD pustíte, takřka okamžitě vás napadnou  Nightwish. Vlivy těchto metalových bohů z Finska  jsou ve tvorbě ToR opravdu nepřehlédnutelné, ostatně kapela se tím ani nijak netají. Rozhodně to ovšem neznamená, že ToR jenom slepě kopírují své vzory. Naopak. Hrají vlastní muziku postavenou hlavně na melodických klávesových linkách  podpořených pestrou paletou kytarových riffů, a v neposlední řadě okouzlujícím  zpěvu Šárky, která mi svým vokálním projevem připomíná právě Tarju (ex zpěvačku Nightwish). Ve skladbách dema Angels můžete  dokonce slyšet  zpěvové dvojhlasy, které působí vskutku impozantně. Další zajímavostí na této kapele jest bubenice Kateřina, která  zde působí od samého počátku. Rytmika songů  z CD Angels se pohybuje především v pomalém, až středním tempu, což je příznačné právě pro Doom Metal. Snad se  Kačenka nenaštve, když řeknu, že by neuškodilo občas přidat nějaký ten přechod navíc.Také zdvojené kopáky by  ve vhodně zvolených pasážích songům dodaly větší výraz. Ale ToR nehraje žádný Speed metal, nebo technický Death metal. Bicí odpovídají danému stylu a klidně mohou zůstat tak jak jsou,tedy pouze s jedním kopákem. Jinak v podstatě nenacházím na Angels žádné mezery,nic co by mi vadilo. Zvuk ze studia kde kapela točila je čistý, nástroje jsou dobře čitelné, navíc ve vyváženém poměru. Žádný instrument nevyčnívá nad ostatními do té míry, aby působil rušivě, ani není vyloženě utopený, což se vždy nepovede. Prostě tady byla odvedena kvalitní práce, čemuž odpovídá výsledek.

Melodic Doom Gothic metal patří k mým oblíbeným žánrům  hudby, zvláště v podání kvalitních kapel, které umí hrát  zajímavou, emotivní a melodickou muziku zároveň.ToR se mezi takové kapely řadí. Jsou dalším důkazem toho, že  u nás v Čechách působí  talentovaní metaloví hudebníci schopní konkurovat zahraniční scéně. Tohle demo si dovolím bez váhání označit za nadprůměrné a rozhodně se k němu budu vždycky rád vracet.

V průběhu svého trvání kapela prošla řadou personálních změn. Myslím, že současná sestava se zdá být velice produktivní a dobře sehraná, alespoň soudě  podle  mého dojmu z jejich živého vystoupení. ToR v sobě mají velký potenciál a budoucnost ještě před sebou. Předpoklady k dalšímu hudebnímu rozvoji vidím například v osobě zpívajícího  baskytaristy, který  dobře ovládá  black deathový growling. Zajímavé by bylo  zkusit občasné propojení mužského a ženského zpěvu, ale to už záleží na kapele samotné, jakým směrem se hodlá dále ubírat.

Všem členům ToR ze srdce přeji,aby následující album, které se právě chystají nahrávat bylo přinejmenším stejně tak dobré jako Angels. Salut.

Hodnocení4,5 bodů

Stupnice bodování:                                                                                                                                              -1-mizérie, 2-slabé, 3-průměr, 4-nadprůměr, 5-geniální

Autor:  Helios

Angels cover (Click to see larger picture)